دو قدم مانده به صبح

سلام خوش آمدید

جرأت سؤال پرسیدن

چهارشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹ ق.ظ

حتماً شما هم با افرادی مواجه شده‌اید که یا از سؤال پرسیدن می‌ترسند، یا خجالت می‌کشند و یا آن را خلاف غرور و شأن خود می‌دانند. هر چه که هست، این که از دیگران سؤال نپرسیم یک اشتباه بزرگ است. چه بسا مشکلات کوچکی که به سادگی حل می‌شوند ولی با نپرسیدن و درون‌ریزی، تبدیل به مسائل پیچیده‌تری در زندگی ما می‌شوند، و چه بسا مسائل بزرگ بشری که توسط افرادی حل شده‌اند که خصلت پرسش‌گری داشته‌اند و برای آن خصلت خود ارزش قائل بوده‌اند.

پرسیدن کلید در دانایی است. در کنار فکر کردن مستقل، باید سؤال هم پرسید.

هر چند که افرادی هستند که اخلاق بِده-بستان علمی ندارند و در این راه به شما کمک نخواهند کرد. افرادی که می‌گویند دوست دارند از محیط برداشت کنند و مایل نیستند چیزی به آن بیفزایند. و همچنین افرادی هستند که شما را به خاطر کنجکاوی و پرسش‌گریتان تمسخر خواهند کرد؛ اما این‌ها اصل مسأله را تغییر نمی‌دهند. در هر صورت باید به راه خود ادامه دهید. اگر از فردی یا کتابی یا فیلمی یا هر منبع دیگری پاسخ خود را دریافت نکردید، سراغ منبع دیگری و منبع‌های دیگر بروید.

بپرسید، فکر کنید، مطالعه کنید، نتایج به دست آمده را بنویسید تا پاسخ پرسش‌هایتان را بیابید؛ و البته یادتان نرود که دانسته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

در همین زمینه:

Photo: Edison photo created by jannoon028 - www.freepik.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دو قدم مانده به صبح
آخرین نظرات