دو قدم مانده به صبح

سلام خوش آمدید

بی‌عرضه‌های حرفه‌ای

چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۳:۲۸ ق.ظ

دوستی دارم که از کودکی با هم بزرگ شدیم. هر دوی ما علایق مشترک زیادی داریم. از جمله خوانندگان مورد علاقه‌مان یکی است. برادرش اما علیرغم علاقه‌ی ما به خوانندگانی همچون شهرام شب پره و حبیب و امید و معین و ... به خوانندگان تازه به میدان آمده‌ی وطنی علاقه داشت (و دارد). تفاوت‌های زیادی بین ما و این عزیزان هست. روز به روز این فاصله و تفاوت زیادتر و زیادتر می‌شود. یکیش را مثال می‌زنم و بعد می‌روم سراغ حرف اصلی.

ن از دوستم خواستم که لابه‌لای سی‌دی‌هایش را بگردد تا آهنگ‌های حمیرا را بیابد چرا که من اتفاقی همه را پاک کرده‌ام. او هم گفت همه سی‌دی‌ها را برادرش به ریخته و یکجا ریخته است توی یک باکش لذا باید برویم و سر فرصت دو نفری بگریدم. (تفاوت اول: نحوه برخورد با چیزی که برای ما کلکسیون است و برای اینان فقط یک چیز است!). برادر دوستم هر وقت می‌رفته و از ویدئو کلوپ سی‌دی می‌گرفته روی آن می‌نوشته است: MP3 جدید. حالا ما روی سر سی‌دی‌ها هستیم و مجموعه‌ای از 40 یا 50 سی‌دی که روی همه آن‌ها نوشته شده: MP3 جدید! چرا برای ما این قضیه به طور همزمان هم خنده‌دار بود و هم گریه‌آور. خنده‌دار چون نشان می‌دهد بعضی مغزها چطور کار می‌کنند. گریه‌آور چون اگر بخواهی دنبال آلبوم خاصی یا ترانه‌ی خاصی از خواننده‌ای باشی چه باید بکنی؟ البته که برای ایشان مشکلی نبود! چون هر بار که آلبومی از خواننده‌ای به بازار می‌آید برای یک هفته تا یک ماه آن‌را (و فقط همان را) گوش می‌کنند و بعد دیگر هیچ وقت به آن آهنگ(ها) بر نمی‌گردند.

بدبختی این روزهای من با عزیزان مهندس کامپیوتر وطنی همین است. همه‌ی نام قالب وردپرس خود را حرفه‌ای گذاشته‌اند! وارد سایت که می‌شوی نه دموی درست و حسابی، نه دسته‌بندی راهگشا، نه تنوع طراحی، نه توجه به نیازهای مشتریان مختلف و حتی درک درست از طراحی قالب وردپرس برای حالتهای مختلف؛ هیچ کدام را مشاهده نمی‌کنی. فقط تنها چیزی که در همان نیم ساعت اول حالت راه به هم می‌زند حجم عظیمی کارهای تکراری است که همه نام حرفه‌ای را به خود دارند: قالب وردپرس حرفه‌ای ...

عزیزم من شما نباید بگویی حرفه‌ای. من باید تشخیص بدهم تو حرفه‌ای هستی! مردم سایت تأسیس می‌کنند تا کاری پیش ببرند! وقتی کوچکترین نیاز مردم را نمی‌توانی برآورده کنی، وقتی به خاطر عدم احساس مسئولیت شرکت‌های ایرانی که به موقع و درست و اصولی تیکت‌ها را پاسخ نمی‌دهند؛ و ایضاً مسخره‌بازی که به نام طراحی قالب وردپرس راه انداخته‌اید ممکن است تا یک هفته سایت داون باشد! یا یکسال طول بکشد تا با بدبختی و جستجوی زیاد در اینترنت آن هم به زبان انگلیسی،  سایتت را به حد اعلاء برسانی؛ کجای عقل حکم می‌کند که خودت نام حرفه‌ای بر خودت بنهی؟

همه‌ی امثال شما از قِبَل تحریم‌ها نان می‌خوردید! چجوری؟ خیلی ساده است. به دلیل تحریم‌ها امکان خرید قالب وردپرس و هاست و دامین به طور مستقیم از شرکت‌های بین‌المللی فراهم نیست لذا مجبوریم از شما خرید کنیم. شما چه کرده‌ای؟ یک قالب وردپرس از آن‌ها گرفته‌ای و فقط ترجمه کرده‌ای! آیا همان کار را هم درست انجام داده‌ای؟

حالا ما مانده‌ایم با آدم‌هایی که هیچ تخصصی ندارند اما نخبه هستند! هیچ مسأله‌ای از مسائل کشور را حل نکرده‌اند اما در رزومه خود معدل و نمره‌ی درس‌های دانشگاهی را ذکر می‌کنند و آن‌ها را استناد اینکه نخبه هستند قرار می‌دهند، آدمهایی که با نام دانشگاهی که در آن درس خوانده‌اند می‌خواهند تمام سال‌های بعدی زندگی از جامعه طلب‌کار باشند. ما مانده‌ایم با آدم‌هایی که 50 تا سی‌دی دارند که روی همه‌ی آن‌ها نوشته‌اند MP3 جدید! تمام قالب‌های سایت خود را نامیده‌اند حرفه‌ای.

بگذریم....

  • اسماعیل

قالب وردپرس

نظرات (۳)

جالب بود . بی عرضه اما حرفه اش
پاسخ:
مرسی از توجهت 
در ضمن
عنوان جالبی بود:
بی عرضه های حرفه ای.
نمی دانم از نظر اینها حرفه ای بودن ب چه معناست؟
نه، جدا؟
امان از واژه های فراوانی ک مثل آدمها، سرجای اصلی شان نیستند.
پاسخ:
بله حرفه ای! 
سلام و درود
حقیقتاً حرف دل ما را زدید.
همیشه غم بی نظمی ها، بی دقتی ها، بی اهمیتی های افراد نسبت ب داشته ها و یافته هایشان دل ما را آزرده است.
این بشر ب خود نمی آید.
جدا ما چرا اینگونه ایم؟
بعنوان مثال همین قالب وبلاگ، فونت وبلاگ یا هر چیز دیگر ک انگشت می گذاری بالاخره ایرادی دارد. ما ک هنوز نتوانسته ایم نیازهای خود را برآورده کنیم.
یا ما غیر متعارفیم یا اینها زیادی متعارف اند!!!!
پاسخ:
در یک کلام بی مسئولیتی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دو قدم مانده به صبح
آخرین نظرات