دو قدم مانده به صبح

سلام خوش آمدید

اگر کتاب نخوانیم چه می‌شود؟ (12 پاسخ متفاوت)

سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۱:۰۶ ب.ظ

در اینجا 12 پاسخ متفاوت به پرسش اگر کتاب نخوانیم چه می‌شود داده‌ام. آیا شما هم می‌توانید مورد یا موردهای دیگری به این لیست اضافه کنید؟ حتماً جواب خود را در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

  1. از حقوق شهروندی خود و دیگران ناآگاه خواهیم ماند؛ که در نتیجه زندگی اجتماعی توأم با رنج و آزار خواهیم داشت.
  2. حرف‌های کلیشه‌ای و غیرکاربردی خواهیم گفت؛ که در نتیجه توانایی ارتباط با افراد جدید و ساخت شبکۀ انسانی را نخوهیم داشت. این خود به معنای انزوا و نداشتن روابط اجتماعی کارآمد است.
  3. اگر کتاب نخوانیم با فکرها، عقیده‌ها و سلیقه‌های متفاوت بشری آشنا نخواهیم شد که درنتیجه افرادی دیگرستیز خواهیم شد. در این صورت همیشه به افرادی که در دایرۀ محدود شهر یا زبان محلی ما هستند اتکا می‌کنیم و دیگر هم‌وطنان خود را غریبه و منشاء شر و بدی خواهیم دانست. غیرهم‌زبان برای ما بیگانه معنی خواهند شد.
  4. اگر کتاب نخوانیم با اندیشه‌های بشری آشنا نخواهیم شد، تاریخ را به درستی نخواهیم آموخت و از سرنوشت دیگر جوامع مطلع نواهیم شد که در نتیجۀ آن نمی‌توانیم مشکلات فردی و اجتماعی خود را حل کنیم. جامعه‌ای که کتاب نمی‌خواند مرتب دور خود می‌چرخد.
  5. اگر کتاب نخوانیم، دایرۀ واژگان ما محدود خواهد بود و در دراز مدت توانایی درست صحبت کردن و درست نوشتن را از دست خواهیم داد؛ در نتیجه زبان مادری خود را در معرض خطر قرار خواهیم داد.
  6. بخش استدلالی ذهن ما (تقریباً) تعطیل خواهد شد که در نتیجه به راحتی در دام دروغ‌ها، شایعات و پروپاگاندا قرار خواهید گرفت. جامعه‌ای که مطالعه نمی‌کند طعمۀ خوبی برای جنگ روانی است.
  7. اگر کتاب نخوانیم، توان و انگیزۀ یادگیری در ما کاهش می‌یابد؛ بنابراین رشد فردی و اجتماعی نخواهیم داشت. بدون رشد فردی و اجتماعی، رشد اقتصادی هم نخواهیم داشت.
  8. اگر کتاب نخوانیم، قدرت درک مطلب ما پایین می‌آید و همچنین مهارت‌های تفکر انتقادی را نخواهیم داشت که در نتیجه افرادی متعصب و بدون قدرت تصمیم‌گیری خواهیم شد.
  9. اگر کتاب نخوانیم به دلیل نادانی و ناآگاهی، زمینۀ استقرار و تدام اقتدارگرایی را فراهم خواهیم آورد.
  10. اگر کتاب نخوانیم حرف‌های نسنجیده و بیهوده زیاد خواهیم زد.
  11. اگر کتاب نخوانیم یا در همۀ زمینه‌ها اظهار نظر (پرت و بیهوده) می‌کنیم یا توان نظر دادن در هیچ زمینه‌ای را نداریم و پیرو جمع می‌شوید.
  12. اگر کتاب بخوانیم، جهل مرکب خواهیم داشت. یعنی نمی‌دانیم و نمی‌دانیم که نمی‌دانیم.

نظر شما در این مورد چیست؟

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دو قدم مانده به صبح
آخرین نظرات