دو قدم مانده به صبح

سلام خوش آمدید

روش درمان اعتیاد به موبایل و بالا بردن بازدهی

دوشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۵۰ ب.ظ

من در دنیای بدون نوتیفیکیشن زندگی می‌کنم.

تمام نوتیفیکیشن‌های تمام اپ‌های موبایلم را قطع کرده‌ام و بنابراین تا خود اپ را باز نکنم نمی‌دانم آن تو چه می‌گذرد و از این جهت خیلی هم خوشحالم. چون هیچ چیزی نمی‌تواند تمرکز مرا به هم بزند. خصوصاً که من خیلی موسیقی و رادیو فرانسه گوش می‌دهم. ساعت‌ها گوشم به موسیقی یا رادیو فرانسه است و هیچ نوتیفیکیشنی صدای آن را قطع نمی‌کند.

وقت‌هایی هم که به چیزی گوش نمی‌دهم و سرم به کارهای دیگری گرم است هیچ صدایی تمرکز مرا به هم نمی‌زند.

شاید بگویید که خوب چه کاری است، اینترنت را قطع کن!

این روش به نظر معقول به نظر می‌آید ولی در عمل این روش جواب نمی‌دهد. چون در ما کِرمی رشد کرده است به نام کِرم وصل بودن یه اینترنت و چک کردن تمام نوتیفیکیشن‌ها. بنابراین اگر به اینترنت وصل نباشید در کمتر از چند دقیقه دوباره سراغ گوشی خود می‌روید و اینترنت آن را روشن می‌کنید. نتیجه! باز نوتیفیکیشن‌ها شما را تسخیر خواهند کرد.

برای فائق آمدن بر یک عادت بهترین کار این است که ذهن را فریب دهیم. بنابراین ذهن را با این روش به این عادت بدهید که: ببین ذهن من، گوشی به اینترنت وصل است ولی هیچ خبر جدیدی نیست و هیچ پیامی نیامده است. می‌بینی که هیچ نوتیفیکیشنی نیامده است!

امتحانش مجانی است. چند روز این روش را امتحان کنید خواهید دید که چقدر روش خوب و کارآمدی است و شما به میزان زیادی تمرکز خود را بالا می‌برید.

در همین زمینه:


Photo by David Švihovec on Unsplash

نظرات (۲)

 

باید یه زمانی بذارید در طور روز که تو همون ساعت کانکت باشی. 

من از این شروع کردم که وقتی میرم پیاده روی یا چیزی مثل اون گوشی رو نمیبرم. اولش فکر میکنی بزرگترین اتفاقات زندگیت قرار رخ بده و الان که گوشی دستت نیست ضرر میکنی. بعد میبینی که نه همچین خبرهایی نیست. 

من چون طراحی گرافیک کار میکنم و ترید بازار های مالی انجام میدم واقعا بعضی وقتا میشه که نبود موبایل بزرگترین ضرر زندگیمو بهم میزنه...درآمدم از این طریقه

واسه همینه دوباره کنترل کار از دستم در رفته

ولی آره واقعا باید برای یکسری تایما کامل کنار گذاشته بشه

پاسخ:
در این صورت وسیله کار شما موبایل هست. همون اپلیکیشن که باهاش ترید میکنید مهمه، باز هم لزومی نداره به بقیه نوتیفیکیشنها بها بدید. موفق باشید 

اتفاقاً من هم برای مدتی همین کارو انجام میدادم و خب تقریباً خوب بود...

ولی دوباره بسته به شرایط کارم مجبورم بعضی از نوتیفیکیشن هارو روشن داشته باشمدرد ما خود گوشی نیست،درد ما اینترنته...

 

پاسخ:
باید یه زمانی بذارید در طور روز که تو همون ساعت کانکت باشی. 
من از این شروع کردم که وقتی میرم پیاده روی یا چیزی مثل اون گوشی رو نمیبرم. اولش فکر میکنی بزرگترین اتفاقات زندگیت قرار رخ بده و الان که گوشی دستت نیست ضرر میکنی. بعد میبینی که نه همچین خبرهایی نیست. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دو قدم مانده به صبح
آخرین نظرات