دو قدم مانده به صبح

سلام خوش آمدید

«آلفرد کینزی» زیست‌شناسی بود که به واسطه پژوهش‌های جنجالی خود در دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ به پایه‌گذار رشته سکسولوژی مشهور شد. مطالعات او روی مسائلی مانند ارگاسم، خودارضایی و همجنس‌گرایی موجب تابوشکنی و رواج آزادی جنسی در آمریکا شد. هر چند پژوهش‌های کینزی روی جامعه آماری نامشخص و بعضاً غیرمعمول ـ مانند قاتلان زندانی یا کودکان ۵ ماهه تا ۱۴ ساله ـ انجام گرفت و او هرگز حاضر نشد یافته‌های خود را روی یک جامعه آماری ۴۰۰ نفره مجدداً اجرا و اثبات کند!

یافته‌های کینزی که در قالب کتاب مکتوب شده بود، کمی بعدتر توسط «هیو هفنر» مصور و چاپ شد و به این ترتیب، مقدمات پایه‌گذاری مجله سکسی «پلی‌بوی» انجام گرفت.

مستند «ایکسونامی» ضمن بیان این تاریخچه از زبان یک راوی زن که خودش شرکای جنسی متعددی را تجربه کرده بود و اکنون منتقد آن سبک زندگی و جریان است، نشان می‌دهد که چگونه بی‌بندوباری و آزادی‌های جنسی به مشکلات عدیده‌ای همچون گسترش بیماری ایدز، استثمار زنان، افزایش تولد فرزندان بدون پدر و گسست بنیان خانواده می‌انجامد.

این مستند اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی محسن آقایی و تهیه‌کنندگی محمدرضا بورونی، محصول سال‌های ۱۳۹۶ تا میانه ۱۳۹۸ در دو کشور ایران و آمریکا تولید شده است. «ایکسونامی» ابتدای هفته جاری در خبرگزاری فارس اکران شد و پس از نمایش مستند، محمدرضا بورونی تهیه‌کننده مستند و علیرضا لاور معاون بنیاد ملی خانواده به پرسش‌های ما پاسخ گفتند.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید: مستند ایکسونامی

  • اسماعیل

پورنوگرافی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دو قدم مانده به صبح
آخرین نظرات