دو قدم مانده به صبح

سلام خوش آمدید

معرفی مجله فرهنگی و هنری «بخارا»

يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۴۵ ب.ظ

بخارا، مجله‌ای فرهنگی و هنری است که به کوشش"علی دهباشی"، هر دو ماه یک بار منتشر می‌شود. اما باید بدون اغراق گفت که این اثر ارزشمند خیلی بیشتر از یک مجله است. در روزگاری که فرهنگ با ابزارهای فرهنگی در حال نابودیست، چنین تلاشی، امید را در دل آدم زنده نگه می‌دارد و  فرصتی برای همنشینی و بهره مندی از حضور بزرگان فرهنگ و هنر ایران و جهان فراهم می‌کند.

دوره‌ی اول کار دهباشی به انتشار مجله کِلک اختصاص داشت. او کِلک را به شهرتی در میان خاورشناسان رساند که همپای مجلات سخن و راهنمای کتاب بود. کِلکِ دهباشی سپس به بخارا تبدیل شد بدون اینکه این تغییر نام تغییری در سبک و سلیقه مجله باشد. حالا مجموعا بیست و پنج سال است که کِلک و سپس بخارا رسانه‌ی کتاب، ادبیات و ایرانشناسی و نقد و مباحث تاریخی بوده اند. در تاریخ نشر پس از انقلاب تعداد مجله‌هایی که عمری چنین دراز پیدا کرده باشند، متاسفانه زیاد نیست. کار دهباشی در استمرار دادن به نشرِ بخارا از این نظر واقعا کارستان بوده است.

  • اسماعیل

علی دهباشی

مجله بخارا

نظرات (۳)

قسمت کامنت ها که بازه / وای خوش بحالش 

پاسخ:
زیر قسمت تگ‌ها بود نتونسته بودم ببینم. 

قسمت کامنت ها که بازه 

مجله ی خیلی خوبیه و واقعا مطالب پر باری داره . 

پاسخ:
بله همینطوره. من یه آرشیو 7 - 8 ساله ازش داشتم. هدیه دادمش به دوستی که خیلی بهش علاقه داشت. 

وبلاگتون هم دیدم. کاش قسمت کامنتها باز بود. مطالبتون به نام شروع دوباره هم خیلی برام جالب بود. چون دقیقاً مقارن شده با شروع دوباره خودم: 
https://esmaeil.blog/%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%d8%af%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-%da%a9%d9%86/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دو قدم مانده به صبح
آخرین نظرات