دو قدم مانده به صبح

سلام خوش آمدید

6 دلیل برای اینکه چرا آدمهای ناراحتی هستیم؟

جمعه, ۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۹ ق.ظ
هر وقت ایده‌ای به ذهن من خطور می‌کنه word رو باز می‌کنم؛ ایده‌ام رو درش تایپ می‌کنم (که ممکنه تا حدود یک ساعت هم طول بکشه) و بعد اون رو در یکی از ده پوشه‌ای که از قبل در درایو نوشتن تعبیه کردم، ذخیره می‌کنم. هر از گاهی سراغش می‌رم و تا تکمیل نشه منتشرش نمی‌کنم. ممکنه برای کامل کردن یک ایده کلی مقاله بخونم. کتاب بخونم و یا حتی با چند نفر صحبت کنم.
یکی از این ایده‌ها که مدتی دارم در موردش یک مقاله می‌نویسم اینه: چرا ما آدمهای ناراحتی هستیم؟
عمده حرفهای من در اون مقاله 2500 کلمه‌ای شده این 6 دلیل. احسا کردم زیادی درش توقف کردم. تعداد کلمات روز به روز بیشتر میشه ولی من اون رضایتی که باید رو ندارم . لذا با شما در میون میذارم. به لیست زیر نگاهی بندازین و اگر نظری دارید در کامنت اضافه کنید. متشکرم.
 
چرا آدمهای ناراحتی هستیم؟
1. چون با هم صحبت نمی‌کنیم.
2. چون از خودمان غافلیم.
3. چون وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی هدر می‌دهیم.
4. چون تحرک کافی نداریم.
5. چون به یکدیگر به نگاه تمسخر و تحقیر نگاه می‌کنیم.
6. چون خودخواه هستیم.

 

  • اسماعیل

نظرات (۱)

سلام 

موضوع خیلی مهمی هستش که گاهی منم بهش فکر می‌کنم که به تعداد آدم‌ها میتونه دلیل داشته باشه، اما کلیاتش به نظر من علاوه بر مواردی که ذکر کردید میتونه این مسائل هم باشه:

- وظایف و مسئولیت‌های خودمون رو به خوبی و اونجوری که باید انجام نمی‌دیم.

- سطح توقعاتمون از دیگران و اطرافیان و کلا دنیا به صورت یک‌طرفه بسیار بالاست و به همون نسبت سطح رضایت‌ها به شدت پایین.

- سطح توقعاتمون گاهی از خودمون به شدت بالا میره( در موارد ایده‌آل طلبی و کمال‌گرایی).

- سخنان منفی و ناامید کننده( نمیدونم چه علاقه‌ای پیدا کردیم که خودمون رو در معرض بمباران حرف‌های منفی، اخبار تلخ پر از ناامیدی و سیاهی قرار بدیم)

- به شخصه معتقدم چون شعر نمی‌خونیم:)، به موسیقی خوب گوش نمیدیم، ادبیات و هنر رو وارد زندگیامون نکردیم و به قشر خاصی محدودش کردیم. به طبیعت و شگفتی‌هاش پناه نمی‌بریم و کلی مسائل دیگه...

پاسخ:
بسیار عالی خانم شیری. درسته این موارد هم مهمه. با مجموع صحبتهایی که در فیسبوک، این بلاگ و جاهای دیگه در جواب به این مطلب من گفته شده؛ به نظرم یک مجموعه‌ی جمع و جور از دلایل اینکه چرا ناراحت هستیم به دست اومده. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دو قدم مانده به صبح
آخرین نظرات